piątek, 21 grudnia 2012

Halo! Halo! Tutaj ptasie radio i Frankenweenie

Dzisiaj za moim polskim oknem przysiadły sobie sikoreczki. Wdzięczne są te malutkie ptaszynki a więc napstrykałam im fotek:) Nie przepadam za widokiem ptaków w klatkach a ptaszki na wolności za to bardzo lubię obserwować.
Przypomniał mi się również jeden bardzo fajny wierszyk z lat mojego dzieciństwa.

Ptasie radio - Julian Tuwim


Halo! halo!
Tutaj ptasie radio w brzozowym gaju,
Nadajemy audycję z ptasiego kraju.
Proszę, niech każdy nastawi aparat,
Bo sfrunęły się ptaszki
dla odbycia narad:
Po pierwsze - w sprawie
Co świtem piszczy w trawie?
Po drugie - gdzie się
Ukrywa echo w lesie?
Po trzecie - kto się
Ma pierwszy kąpać w rosie?
Po czwarte - jak
Poznać, kto ptak,
A kto nie ptak?
A po piąte przez dziesiąte
Będą ćwierkać, świstać, kwilić,
Pitpilitać i pimpilić
Ptaszki następujące:

Słowik, wróbel, kos, jaskółka,
Kogut, dzięcioł, gil, kukułka,
Szczygieł, sowa, kruk, czubatka,
Drozd, sikorka i dzierlatka,
Kaczka, gąska, jemiołuszka,
Dudek, trznadel, pośmieciuszka,
Wilga, zięba, bocian, szpak
Oraz każdy inny ptak.

Pierwszy - słowik
Zaczął tak:
"Halo! O, halo lo lo lo lo!
Tu tu tu tu tu tu tu
Radio, radijo, dijo, ijo, ijo
Tijo, trijo, tru lu lu lu lu
Pio pio pijo lo lo lo lo lo
Plo plo plo plo plo halo!"

Na to wróbel zaterlikał:
"Cóż to znowu za muzyka?
Muszę zajrzeć do słownika,
By zrozumieć śpiew słowika.
Ćwir ćwir świrk!
Świr świr ćwirk!
Tu nie teatr
Ani cyrk!
Patrzcie go! Nastroszył piórka!
I wydziera się jak kurka!
Dość tych arii, dość tych liryk!
Ćwir ćwir czyrik,
Czyr czyr ćwirk!

I tak zaczął ćwirzyć, ćwikać,
Ćwierkać, czyrkać, czykczyrikać,
Że aż kogut na patyku
Zapiał gniewnie: "Kukuryku!"

Jak usłyszy to kukułka,
Wrzaśnie: "A to co za spółka?
Kuku-ryku? Kuku-ryku?
Nie pozwalam rozbójniku!
Bierz, co chcesz, bo ja nie skąpię,
Ale kuku nie ustąpię.
Ryku - choć do jutra skrzecz!
Ale kuku - moja rzecz!"
Zakukała: kuku! kuku!
Na to dzięcioł: stuku! puku!
Czajka woła: czyjaś ty, czyjaś?
Byłaś gdzie? Piłaś co? Piłaś, to wyłaź!
Przepióreczka: chodź tu! pójdź tu!
Masz co? daj mi! rzuć tu! rzuć tu!

I od razu wszystkie ptaki
W szczebiot, w świergot, w zgiełk - o taki:
"Daj tu! Rzuć tu! Co masz? Wiórek?
Piórko? Ziarnko? Korek? Sznurek?
Pójdź tu, rzuć tu! Ja ćwierć i ty ćwierć!
Lepię gniazdko, przylep to, przytwierdź!
Widzisz go! Nie dam ci! Moje! Czyje?
Gniazdko ci wiję, wiję, wiję!
Nie dasz mi? Takiś ty? Wstydź się, wstydź się!"
I wszystkie ptaki zaczęły bić się.

Przyfrunęła ptasia milicja
I tak się skończyła ta leśna audycja.
Osobiście uważam, iż sikorka jest jednym z najładniejszych ptaszków, jakie można w Polsce spotkać. 

Podobnie jak ja, sikorka to podróżniczka i podobnie jak ja, lata między Polską a Francją:D



Oprócz obserwowania sikorek udało mi się jeszcze obejrzeć film. Długo czekałam, aż Frankenweenie zagości w sieci no i w końcu zagościł.
Oglądaliście tą bajkę? Być może bardziej pasuje ona do klimatów Halloween niż do świąt, ale i tak Wam ją polecam.
Frankenweenie to animowana historia pieska, który zostaje cudownie wskrzeszony i.....
...i nie będę Wam psuła zabawy z oglądania.
Film jest prosty i słodki i po prostu uroczy:)










Pozdrawiam Was sikorkowo i życzę miłego wieczoru.
Sama póki co leczę rany po dentyście i jadę na Ketonalu a do tego mam antybiotyk o wdzięcznej nazwie Dalacin. Paszczę mi chce urwać i wciąż nie mogę gryźć twardszych rzeczy...Wcinam chleb bez skórki a skórki daję sikorkom:))
To dwugodzinne wyrywanie dało mi się we znaki...
Wyobraźcie sobie również, że palę zaledwie pięć papierosów dziennie, aby nie utrudniać rance gojenia się. Cóż...będę zdrowsza?:)

Trzymajcie się cieplutko w te chłodne dni.

PEACE

14 komentarzy:

  1. Znam ptasie Radio , świetny wiersz :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koooocham Frankenweeniego, jak i wszystko co wychodzi spod łapki Burtona :D

    A z sikorek najpiękniejsze są modre, te malutkie, z błękitnym kapelusikiem na łebku - u mojej madre na wsi pełno tego :)

    Fajnie Ci w Pl - ptaki i filmy :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihi:) Ja niepodważalnie ubóstwiam Beetlejuice:)))

      No fajnie mi:) Gdyby nie ten ząb, to by było w ogóle mega super bo tak to nawet się nie mogłam dzisiaj więcej jak lampeczkę winka napić do obiadu i jem półgębkiem w tempie żółwia wszystkie pyszności polskie:)

      Buziaki:))

      Usuń
  3. Ja dzisiaj też zauważyłam sikorki za oknem :) Śliczne ptaszki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napatrzam się tutaj bo we FR nie mam za oknem takiego widoku:))

      Usuń
  4. u mnie za oknem tez widok sikorek :D mama dokarmia ich słoninką i co raz więcej ich przylatuje :)
    oooj współczuję Ci tego bólu towarzyszącego po wyrwaniu ósemki ;/ trzymaj się! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ohhh, szkoda że nie mam właśnie słoninki! Zrobiłbym stołówkę na drzewie:)

      Dzięki:)Staram się trzymać i nie brać za dużo przeciwbólowych.

      Pozdrowienia!:))

      Usuń
  5. Nie wiem, czy wiesz, ale te sikorki to są takie dobre myśli, co to do Ciebie przylatują z różnych stron i pozdrawiają Ciebie i Twoją paszczękę :)
    Trzymaj się dzielnie!

    PS. Na Frankenweeniego to ja chyba do kina się wybiorę po świętach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To biegnę kupić słoninę:D

      Dzięki:)

      Fajna to baja, mówię Ci. Żadne jakieś dzieło intelektualne, ale taka urocza i wzruszająca historyjka:)

      Buziaki!:)

      Usuń
  6. Kochana !
    Chciałabym Ci życzyć zdrowych i spokojnych świąt pełnych miłości i rodzinnego ciepła. Mam nadzieję, że czujesz się już lepiej.
    Całuję Cię mocno
    Kaczmarta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i ja Tobie też życzę wspaniałych świąt.

      Już mi dużo lepiej. Skończyłam antybiotyk i rozpracowuję piwa:D

      Buziaki kochana!:))

      Usuń
  7. A ja też jadłam dalacin niedawno bo mi dwa korzenie po szóstkach wyrwali ;)
    W uchach mi po nim piszczy ;)
    Trzymaj się sikorko :)
    A do bajl=ki sie przymierzam oczywiście - moja Helka lubuje sie w MIASTECZKU HALLOWEEN I KORALINIE -godna następczyni szalonej mamuśki;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha! Popatrz, że i mnie na ucho się rzuciło:) A ja mam ucho zatkane to po stronie ósemki i jeszcze do tego mam szczękościsk:D


      Solidaryzuję się z Helką. Bardzo lubię Miasteczko Halloween i Koralinę:)

      Usuń