wtorek, 17 lipca 2012

Kolczyki z Granny Square i obrabianego koralika - obrabianie koralika

Nadeszła pora na letnie kolczyki. Mimo iż za oknem wcale upałów nie ma to zachciało mi się lata na uszach:)

Kolczyki powstały z granny square mojego pomysłu i obrabianych, drewnianych koralików.

Na dole zrobiłam trochę wyszywania koralikowego.










Przy okazji chciałam podzielić się sposobem na podstawowe obrabianie koralika.
Szydełkowanie wokół koralika jest bardzo proste.Wiele jest rodzajów koralików i różnią się one kształtem oraz wielkością i dlatego nie da się podać uniwersalnego i jedynego dobrego wzoru na obrabianie. Są jednak przybliżone zasady co i jak i oto je tutaj podaję:

1. łańcuszek 6 i połączyć formując kółko oczkiem zamkniętym (ch6 i sl st), łańcuszek1 (ch1),

2. 6 półsłupków w środek kółka łańcuszkowego, zamknąć i łańcuszek 1 (6sgc i sl st, ch1)

3. W każde oczko półsłupkowe 2 półsłupki,zamknąć i łańcuszek 1 ( 12 w sumie) (dec na około, sl st, ch1) - Tutaj  zwiększa nam się kółko na płasko

4. Możemy dalej zwiększać i wtedy robimy * półsłupek 1, 2 półsłupki w jedno oczko* na około i zamykamy i łańcuszek 1 ( *sgc, sgc inc*, sl st, ch1). Możemy oczywiście zwiększać konieczną ilość razy, aby uzyskać podstawę do pięcia się ku środkowi koralika równymi krokami bez zwiększania już obwodu.

5. Jeśli już zwiększyliśmy tyle ile trzeba było ( pamiętajmy, że włóczka ma ściśle przylegać do koralika) to półsłupkami robimy na około kilka rzędów. Zazwyczaj trzy rzędy lub cztery. (sgc na około)

6. Zmniejszamy ilość półsłupków a więc zrabiamy ze sobą półsłupki. Chcemy, aby liczba oczek zmniejszała się nam proporcjonalnie do ich powiększania poprzednio. Więc nie zawsze na około będziemy zmniejszać. Czasami zmniejszać będziemy * półsłupek 1, 2 półsłupki w jedno oczko* na około. (dec )

Powodzenia w obrabianu:)

PEACE


13 komentarzy:

  1. Ale fajne, kolory i projekt i wykonanie ... no fajne, fajne, fajne ... ja nie mam cierpliwości to takich malutkich przedmiotów :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Projekt mój i wykonanie też więc tym bardziej dzięki:)) Ja z kolei lubię malutkie rzeczy sobie dłubać:) Sobie wtedy usiądę, złapię szydełko i sobie tak pukam oczko za oczkiem i się relaksuję:)

      Usuń
  2. Kolczyki wyszły ślicznie :))Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo cieawe:) Od razu zwróciły moją uwagę na miniaturze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się spodobały. Już je nosiłam i muszę przyznać, że są bardzo wygodne ze względu na mega lekkość. Nie czuje się tych drewnianych i szklanych koralików, co mnie cieszy bardzo bo nie przepadam za ciągnącymi uszy kolczykami.

      Pozdrowienia:)

      Usuń
  4. niesamowite kolczyki:) muszą świetnie wyglądać na uchu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kolczyki są boskie
    pozdrawiam serdecznie
    pa pa

    OdpowiedzUsuń