piątek, 11 kwietnia 2014

Cieplutka osłonka na jajko - wzór wielkanocny ☺

Szydełkowe osłonki na jajka bardzo mi się podobają. Postanowiłam więc zaprojektować własną:)
W przypływie weny powstał wielkanocny, żółciutki kurczaczek. Maluch nie tylko pełni funkcję ozdobną, ale również można dzięki niemu utrzymać dłużej ciepło jajka:D Co o nim myślicie?

Dla szydełkujących zapisałam wzór " kurczak- osłonka na jajko":

szydełko:4mm
ł- łańcuszek
sł -sł
płsn- półsłupek nawijany
os- oczko ścisłe

1. Ł22, os (powstaje okrąg)

2. Ł3 (zawsze liczy się jako pierwszy słupek), sł na około, os w szczytowe oczko początkowego ł3. (total 22)

3-4. ŁCh 3, *(sł przerabiany od przodu, sł) *- *...* na około, kończąc na słupku przerabianym od przodu. os w szczytowe oczko początkowego ł3.

5. Ł2 ,płsn w następne 3 oczka, 2 płsn w następne oczko, *płsn w następne 4 oczka, 2 płsn w następne oczko*- *...* na około. Kończymy na płsn i robimy os w szczytowe oczko początkowego ł2. (total 27)

6-7. Ł2, płsn na około. Os w szczytowe oczko początkowego ł2. (total 27)

8.Ł2, 5płsn, 2 płsn w jedno oczko, *6 płsn, 2 płsn w jedno oczko*na około,kończymy na 3 płsn,  os w szczytowe oczko początkowego ł2 (total 23)

9.Powtarzamy krok 8 x3

10. Ł2,1 płsn, 2 płsn w jedno oczko, *2 płsn, 2 płsn w jedno oczko*na około, os w szczytowe oczko początkowego ł2

11.Ł2, 2 płsn w jedno oczko, os w szczytowe oczko początkowego ł2

Dziobek:
1. Ł2, 6płs w drugie ooczko łańcuszka od szydełka, os (total 6)
2.*2 płs w jedno oczko* na około,os (total 12)
3.*płs na około, os*x2

Dziobek lekko wypychamy i doszywamy d ciała.

Oczka: (robimy 2)
1. Ł2, 6płs w drugie ooczko łańcuszka od szydełka, os (total 6)
2. *2 płs w jedno oczko* na około,os (total 12)

Przyszywamy guziczki pośrodku powstałych kółek. Doszywamy oczka do ciała

Skrzydełka:
1. Ł2, 6płs w drugie ooczko łańcuszka od szydełka, os (total 6)
2. *2 płs w jedno oczko* na około,os (total 12)
3.*płs, 2 płs w jedno oczko* na około, os (total 18)
4. Płs na około, os

Zostawiamy dłuższe nitki przy skrzydełkach. Składamy każde skrzydełko na pół i zszywamy. Na koniec doszywamy skrzydełka do ciała.

Będzie mi miło, jeśli wykorzystacie wzór i  przyślecie mi linki do fot Waszych kurczaczków.











PEACE
❁❁❁❁❁

39 komentarzy:

  1. Wesolutki Świąteczny kubraczek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale śliczna :-)
    Prawdziwie świąteczna...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki śliczny kurczaczek :) Super Ci wyszedł-pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo, uroczy! :))
    Mówiłam już, że masz talent? Mówiłaaaam :D

    Buziaki! :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale fajny :) Super wyglada!

    OdpowiedzUsuń
  6. Osłonka na jajko śliczna i bardzo dobry opis wykonania, chyba jeszcze spróbuje przed świętami taką zrobić. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i będzie mi mega strasznie miło, jeśli skorzystasz ze wzoru:)

      Pozdrowienia!:)

      Usuń
  7. wow, jakie cudeńko :)

    pozdrawiam serdecznie
    Marcelka Fashion

    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Kurczak właśnie siedzi sobie obok mnie, nie na jajku co prawda, a na telefonie:)

      Pozdrowienia!:)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. To mój jedyny akcent wielkanocny w domu. Nie mogłam się oprzeć, powstał i sobie piszczy obok mnie:)

      Uściski!:)

      Usuń
  9. ale cudowny! :) szkoda, że ja nie mam takich zdolności :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję:) Szydełkowanie nie jest takie trudne, zapraszam Cię w wolnej chwili na moje wideo tutoriale.Jak się opanuje podstawowe 'chwyty', to już jest z górki:)

      Serdecznie Cię pozdrawiam!:)

      Usuń
  10. Fajny pomysł, kurczaczek wygląda cudownie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Przyjemnie się szydełkowało takiego malucha. To był odpoczynek po sweterku:))

      Pozdrowienia!:)

      Usuń
  11. Udało mi się nadrobić zaległości! Wszystko wrzucam do jednego komentarza, bo już późno:D Jestem fanką spodni, zaczynam od nich. Wyszły świetne! Jak się dorwałam do jednego wykroju burdowego, to poszło pięć par :)))) I na tym nie koniec;D Podziwiam kolekcję guzików i zazdraszczam:) Ja też jestem skrzętną zbieraczką. Powiem już na dobranoc, że sweterek z babcinych kwadratów jest przewspaniały!!! Dobrej nocki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię Kochana!:)) Super, że jesteś.Jejku, ja te spodnie szyłam i szyłam i szyyyyłam:) Długo mi to szło:) Guzików właśnie mi ubyło, bo skończyłam kolejny sweter i wygrzebałam ze słoja garstkę czerwonych:) Hihi, ja cały czas Ci zazdroszczę tych 'zwierzęcych' guzików:) Ten sweter z kwadratów to jest teraz jeden z moich ulubionych:)
      Ściskam Cię i życzę słodkich snów!:)

      Usuń
  12. Wonderful post...I like your blog.^^
    Maybe follow each other on bloglovin?
    Let me know follow you then back.
    Lovely greets Nessa

    OdpowiedzUsuń
  13. Kurczaczek śliczny, wesolutki, taki jak ma być. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. śliczny , pewnie się też skusze na zrobienie takiego :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję:) Koniecznie pokaż jak zrobisz. Będzie stadko:)

      pozdrowienia!:)

      Usuń
  15. Bardzo fajna osłonka! Ja też właśnie siedzę w temacie kurczaków :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Muszę wybrać się do Ciebie i popodziwiać wielkanocne dzieła:)
      Pozdrowienia!:)

      Usuń
  16. W idealnym, wielkanocnym kolorze :) Jaja na pewno nie zmarzną ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat mi się znalazł żółciutki moteczek i od razu narodziła się uparta chęć posiadania kurczaka:) Jajom w to graj. Może mi się coś wykluje:))

      Uściski!:)

      Usuń
  17. Ale super, b. mi się podoba ta osłonka na jajeczko. Zdolniacha jesteś:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję:) Z żółtej włoczki musiał być kurczak:D
      Pozdrowienia!:))

      Usuń
  18. Kurczak rewelacja. Na pewno jajko będzie miało cieplutko.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Pogoda za oknem średnia, a więc jajku ocieplaczyk się przyda:))

      Pozdrowienia!:)

      Usuń
  19. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i witam Cię serdecznie w gronie obserwatorów:)

      Pozdrowienia!:)

      Usuń
  20. Jaki słodki kurczaczek! Przyznam, że nie miałam pojęcia o takich osłonkach na jajka, aż do dziś! :D Szydełkowanie wciąż będzie dla mnie póki co czarną magią. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi, dziękuję:)) Można też nałożyć sobie taką osłonkę na czubek butelki. Hehe, to zupełnie tak, jak dla mnie filcowanie, ale planuję się nauczyć, bo bardzo mi się podobają różne filcowe rzeczy np. zwierzątka:)

      Usuń