poniedziałek, 30 września 2013

Chevron na szydełku - Szalik WZÓR

Chevron to ciekawy wzór, a jego wykonanie nie jest trudne.
Mam dla Was wzór na szalik, gdzie szewronowe fale ze słupków grają główną rolę i myślę, że całkiem ładnie to wygląda. Taki szydełkowy zygzak jest fajną alternatywą dla prostych słupków, a szydełkowanie wcale nie jest dłuższe niż szydełkowanie słupków prosto:)

Szydełko 5,5mm lub jakieś inne, które pozwoli uzyskać pożądaną szerokość szalika bez zmiany ilości oczek.
























INSTRUKCJA:

1. 40oł. +3 (43 w sumie)

2. Sł.w trzecim oczku łańcuszka od szydełka, sł. w trzech kolejnych oczkach łańcuszka (mamy na razie 5 słupków - cztery zrobiliśmy jak to słupki, a pierwszy słupek powstał nam z początkowych oczek łańcuszka, które pominęliśmy od szydełka).
*Pomijamy 2oł. i sł. w 4 kolejnych oł. i robimy 2oł. i 4sł oł.* Powtarzamy *...* przez całą długość i na koniec też pomijamy 2oł. i robimy 2oł., ale robimy po jednym sł. w 3 kolejnych oł. i 2sł. w ostatnim. Na końcu rządka mamy więc 5 słupków pod rząd.

(Na brzegach mamy zawsze 5sł. i oznacza to, iż najbardziej brzeżne oczka mają w sobie dwa słupki)

3. 3oł. i odwracamy pracę. Będziemy robić kolejny rządek. 3 oł. liczą się jako słupek. Do tego słupka dorabiamy jeszcze jeden w tą samą przestrzeń i 3sł. w kolejnych oczkach (mamy w sumie 5sł.). *Pomijamy 2 oczka i robimy 3sł. w kolejnych oczkach i jeszcze jeden słupek w przestrzeni z dwóch oł. z poprzedniego rzędu. Robimy 2oł. i słupek w tą samą przestrzeń z dwóch oł. z poprzedniego rzędu. Robimy 3sł. w kolejnych oczkach.* Powtarzamy *...* do końca rzędu, ale na samej końcówce znów musimy mieć 5sł., a więc po zrobieniu ostatniej przestrzeni z pominięciem dwóch oczek i 2oł. i trzech sł. w kolejne oczka, robimy jeszcze 2sł. w ostatnie oczko.

Powtarzamy rządek 3 dowolną ilość razy i nasz szaliczek gotowy.


W moim szaliku użyłam włóczki Dora Madame Tricote 080 i szydełka 5,5mm i uzyskałam szerokość 17cm.


PEACE

14 komentarzy:

  1. Ja ciemna masa nie wiedziała,że to się tak nazywa;)Bardzo mi się podoba ten wzór i kiedyś nawet robiłam nim torebkę,ale wełny brakło i nieskończona praca leży w szafie na dnie.
    Tak bym chciała zrobić taki szal,ale mam tyle w głowie innych rzeczy ,ze ewentualnie na wiosnę się wyrobię;)Ty masz śliczny kolor tego szala i widać,że wełenka fajna;)
    Pozdrawiam Cię i miłego dnia życzę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Kochana, do ciemnej masy to ci daleko jest:) Oj tak,torebka tym wzorem na pewno byłaby fajna. To jest szal mega szybki. Jak weźmiesz jeszcze grubsze szydło, to możesz dać tylko jedno wzniesienie i pójdzie piorunem:)
      Ta wełna rzeczywiście świetna jest, bo mega mięciutka i taka leciutko błyszcząca.

      Miłego dnia:)

      Usuń
  2. Za każdym razem jak czytam Twoje szydełkowe posty to marzę, że kiedyś jednak uda mi się zrobić chociaż jakiś ładny szal dla siebie...jednak porzuciłam szydełko gdyż kompletnie nic mi nie wychodziło :( Mam zamiar do niego wrócić, ale to po nowym roku jak minie świąteczny szał. Wtedy na pewno zajrzę po instrukcje do Ciebie :) Zresztą ciągle trzymam Twoje e-maile z radami co do szydełkowania :D

    Szalik, który zrobiłaś nie dość, że ma piękny wzór to jeszcze jeden z moich ulubionych kolorów zaraz obok szarego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi mega miło zobaczyć Twoje stwory z moich wzorów!:) Pamiętam, że bardzo lubisz szary:) Ja wolę brązowy od szarego i szarą mam tylko tą sukienkę jedną, co kiedyś pokazywałam na blogu, dwa sweterki i torbę, którą kiedyś dawno kupiłam podczas wycieczki do Zakopanego:)
      Długo się zastanawiałam, jakim wzorem zrobić szalik i w końcu właśnie się zdecydowałam na ten zygzak, bo właśnie mi się wydał dość ciekawy.

      Buziaki!:)

      Usuń
  3. bardzo fajny wzór.. chciałabym się tak kiedyś nauczyć;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Dla chcącego nic trudnego, na pewno dasz radę:)

      Usuń
  4. wzór super i bardzo ładny w szalu-
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Cieszę się, że się podoba.

      Pozdrowienia!:)

      Usuń
  5. Szalik jest uroczy :) tez chcę się podjąć by go wydziergać tylko zastanawiam się jaką kupić włóczkę i czy jeden motek 100g wystarczy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Jeśli chcesz robić luźno i szydełkiem 5,5mm to jednak lepiej mieć 2 motki 100g. Mój szalik jest właśnie z dwóch motków i jest dość długi. Jeśli chcesz szydełkować mniejszym szydełkiem, to zdecydowanie dwa motki 100g i sam szalik wyjdzie trochę węższy, chyba że dodasz z jedną 'falę'.

      Moja włóczka była do szydełka 3-3,5mm i robiłam szydełkiem 5,5mm. Wyszło puchato. Gdybym robiła mniejszym szydełkiem, to było by bardziej ściśle i sztywniej. Myślę, że możesz dobrać włóczkę cieńszą, jeśli chcesz żeby było puchato i lekko, ale jeśli chcesz, żeby było troszkę sztywniej, to z grubszej włóczki i szydełka 5,5mm też będzie bardzo fajnie. Tak czy owak, dla pewności polecam jednak 2 motki 100g.

      Pozdrawiam serdecznie!:)

      PS. Życzę Ci miłego szydełkowania:)

      Usuń
  6. Właśnie taki wzorek jest mi potrzebny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wyszedł. Zasługa grubego szydełka na niezbyt grubej włóczce... Czy jest możliwość uzyskania wzoru graficznego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Nie mam niestety diagramu do tego wzoru.
      Pozdrowienia!:))

      Usuń