niedziela, 13 grudnia 2015

Szydełkowa serwetka z choinkami - schemat i kilka ozdób:)

Czekam na święta, a w między czasie troszkę dziergam:)
Pod moją choinką znajdzie się ta oto szydełkowa serwetka z choinkami, którą zrobiłam z kordonków MAXI.

Kiedy zobaczyłam wzór choinkowej serwetki, to po prostu musiałam ją zrobić:) Wydała mi się bardzo świąteczna i taka ciepła. Jednym słowem milutka:) Od razu przyszło mi do głowy, że środek i brzeg będą śnieżno białe, a choineczki tradycyjnie zielone. Uważam, że wyszło sympatycznie:)

Czy Wam też się podoba taka świąteczna serwetka z choinkami?




























Postanowiłam dać Wam schemat serwetki. Może się przyda?Znalazłam go w sieci. W oryginale są koraliki, ale ja je pominęłam. Zmodyfikowałam odrobinkę sam brzeg, bo zamiast koralików dałam pikotki. Również trochę inaczej łączyłam choinki, bo najpierw przerabiałam elementy wszystkie do momentu łączenia gałązek i te gałązki, które się łączą robiłam za jednym okrążeniem. Pieńki też są robione w jednym okrążeniu, a dochodziłam do każdego pieńka, robiąc oczka ścisłe, w oczka z poprzedniego okrążenia.
Tak mi było łatwiej:)


(Otwierajcie obrazek w podglądzie i następnie PPM i 'otwórz grafikę w nowej karcie'. Wtedy będzie w pełnym wymiarze:))





Oprócz serwetki zrobiłam też kilka ozdób choinkowych. Powstała taka wiktoriańska choineczka i dwie śnieżynki. Ta mniejsza jest robiona złotawym, cieniutkim kordonkiem.

Już niebawem pokażę Wam moją tegoroczną choinkę:) Ubieram wcześniej, bo chcę się nią nacieszyć przed świątecznym wyjazdem do Polski:))

A czy Wy już ubieracie swoje choinki, czy czekacie do ostatniej chwili?:)

Ślę Wam buziaczki i moc uścisków!:)

PEACE

44 komentarze:

  1. Bardzo pomysłowa i śliczna serwetka, jak i ozdoby choinkowe. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajnie się ją robiło i ozdoby też i cieszę się, że wszystko Ci się spodobało:)
      Uściski!:))

      Usuń
  2. Choinkowy krąg w śniegowej bieli... fajnie pomyślałaś i pięknie wykonałaś. Gwiazdeczki i wiktoriańska też są śliczne. Szydełkowe dzieła to dla mnie wyższa szkoła jazdy (...popatrzyłam w schemat, jak sroka w gnat;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Właśnie tak myślałam, że to będą sobie choinki na śniegu!
      Mogę sobie wyobrazić, że to jest nie do odczytania, bo są jakieś kropki i kreski itp. i legendy nie ma po polsku. Mnie jest teraz łatwiej robić ze schematów niż z wzorów, bo nie muszę czytać i szybko optycznie ogarniam. Ja się patrzę jak sroka w gnat w wykroje krawieckie:D

      Usuń
  3. Choinkowa serwetka chodzi za mną już od kilku lat :)
    Ja już zaczynam marudzić mężowi, że trzeba rozłożyć choinkę ale on jakiś taki uparty jest i mówi, że u niego dopiero w wigilię ubierało się choinkę. Ja wolę wcześniej, żeby nie zostawiać wszystkiego na ostatnią chwilę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi, mnie się zachciało w tym roku i nawet się wyrobiłam, ale za to dzisiaj miałam turbo sprzątanie, bo za kilka dni już mnie nie będzie w domu:) Można i w wigilię, ale za to im wcześniej, tym dłużej się człowiek cieszy:)) Mam nadzieję, że Panna Miau nie będzie się bardzo cieszyła choinką podczas naszej nieobecności:D
      Buziaki!:))

      Usuń
  4. Bardzo ładna serweta z tymi choinkami dookoła. I ozdoby choinkowe również. Zazdroszczę Ci chęci i czasu. Twoja choinka na pewno będzie śliczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Hihi, chęci mam zawsze i zawsze się staram żeby mi nie brakowało czasu, ale różnie to bywa:)) Już właśnie stoi i na szczęście Pannie Miau podoba się z daleka... póki co:)
      Buziaki!:))

      Usuń
  5. bardzo lubię kilkukolorowe serwetki,
    sama kiedyś sporo ich się nadziergałam,
    takie zestawy pod kubeczki na kilka osób :)

    bardzo mi się przyda wzór jasnej śnieżynki
    oraz wiktoriańskiego trójkątu - dzięki :DDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na śnieżynkę był wcześniej, ale na tą wiktoriańską choinkę to robiłam z jakiejś książki i nie wrzuciłam instrukcji.
      Też lubię kilkukolorowe:)) Zestawów pod kubeczki jeszcze nie mam:)
      Buziaki!:))

      Usuń
  6. Wow, szalejesz. Mnie się wszystko podoba, a szczególnie wiktoriańska choineczka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi, dziękuję bardzo:) Do tego wszystkiego już ubrałam właśnie choinkę, a za kilka dni wyjeżdżam:))
      Buziaki!:))

      Usuń
  7. Очень красивые новогодние салфетки!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale cudeńka! Choineczka i śnieżynki są niesamowite, serwetka też świetnie wymyślona :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Miałam frajdę straszną przy tych wszystkich ozdobach:)
      Buziaki!:))

      Usuń
  9. Serweta jest niesamowita - piękny wzór, w którym można świetnie pokombinować z kolorami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Prawda, można różnie porobić i nawet każdą choinkę w innym kolorze:)
      Buziaki!:))

      Usuń
  10. Przepiękna serweta ! I te ozdoby - od razu czuć świąteczny klimat ! :) Pozdrawiam serdecznie i zapraszam również do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Look so lovely) I used to knit, when I was at school)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you:) I used to knit at school too but it was just a very short period. Now I don't remember anything about knitting anymore:)
      Hugs!:))

      Usuń
  12. łał!!! Ale świetna serweta :)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne serwetki. Zwłaszcza ta z choinkami piękna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:))Malutkie wylądowały na choince jako ozdoby:)
      Uściski!:))

      Usuń
  14. U mnie choinki nie ma, ale ozdoby wszelkie to uwielbiam.
    Serwetka przepiękna, wciąż podziwiam Twój kunszt, tak równiutko dziergasz :) I te śnieżynki kordonkowe są cudne, że o choince nie wspomnę :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już mam ubraną i w tym roku tradycyjnie, bo udało mi się przytachać z PL moją starą plastikową:D Bardzo dziękuję:))
      Buziaki!:))

      Usuń
  15. Serwetka piękna, udało mi się zrobić, ale mam jeszcze pytanie o choinkę z gwiazdą, w instrukcji na końcu zdania są cyfry w nawiasie i tak nad nimi dumam co one oznaczają i jeszcze jedno co to os - czy to oczko ścisłe? Będę wdzięczna za pomoc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Bardzo się cieszę, że przydał się schemat i że udało Ci się zrobić serwetkę.
      W instrukcji choinki z gwiazdą na końcu w nawiasach jest całkowita liczba oczek po zakończeniu danego okrążenia. Zgadza się, os to oczko ścisłe.
      Miłego szydełkowania!:))

      Usuń
  16. Serwetka jest bardzo urocza i pięknie się prezentuje. Podoba mi się też ta choineczka :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ślicznie wygląda ta serwetka :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Hilda's Bordados veio bordar um recadinho para desejar a você e toda a sua família e amigos um feliz natal e próspero ano novo!! Que seja um ano de realizações, cheio de amor, carinho, paz, alegria, solidariedade e muito maaais!!!
    Que a nossa amizade continue com muito carinho e afeto.
    Sinta-se abraçada por mim e minha família.
    Hilda's Bordados
    Beijos em todos no ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you for these beautiful wishes!:) All the best to you Hilda:)
      Kisses!:))

      Usuń