poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Intuicyjne szydełkowanie - kwadrat babuni (granny square)


























Gdy szydełkujemy kwadraty babuni (granny squares), to nie musimy cały czas patrzeć we wzór. Kiedy uświadomimy sobie strukturę naszego kwadratu i pewne prawidłowości, to możemy bez najmniejszego problemu szydełkować bez wzoru.
Pokażę Wam, jak zrobić kwadrat babuni 'serduszkowy' w sposób intuicyjny. Wybaczcie kiepską jakość dźwięku, ale podczas nagrywania zepsuł mi się mikrofon. Mam nadzieję, że mimo niedogodności audio, film nadal jest dla Was pomocny.

WSKAZÓWKI: (wszystkie te wskazówki, oraz wiele innych znajdziecie w filmiku)
1. Zaczynamy od kółka z ośmiu oczek łańcuszka
2. Przerwy wewnątrz serduszka, to słupki w co drugie oczko, oddzielone 1 oł.
3. Przerwy na zewnątrz serduszka, to słupki oddzielone 2oł. (Robimy je ogólnie w co trzecie oczko, ale mamy miejsca gdzie w co trzecie się nie da, ale i tak słupki oddzielamy 2oł., ponieważ te przestrzenie na zewnątrz serduszka są większe od tych wewnątrz serduszka.)
4. Choćby waliło się i paliło, to wewnątrz serduszka mniejsze okienka, a na zewnątrz większe.




Kiedy szydełkujemy intuicyjnie, to robimy to znacznie szybciej, niż kiedy musimy posługiwać się wzorem. Intuicyjne szydełkowanie pozwoli nam na szybkie stworzenie wielu kwadratów babuni.

Z moich kwadratów powstałą narzuta, ale można również zrobić inne wspaniałe rzeczy, takie jak torby, poszewki na poduszki, czapki, bluzki, spódnice, okładki na książki itd.


W pracy nad narzutą z kwadratów babuni asystowała mi dzielnie Panna Miau. Sprawdzała wytrzymałość niteczek i stopień wygody poszczególnych kwadratów.


Efekt końcowy zadowolił moją małą ekspertkę w pełni. Okazało się, że narzuta nadaje się idealnie nie tylko do udeptywania łapkami i do zawijania futerka, ale także do leżakowania:)



PEACE

27 komentarzy:

  1. efekt końcowy cudowny!! nie dziwię się, że kociok zadowolony! Swoją drogą uwielbia tego ciciaka Twojego.. przepiękna jest!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)

      Pozdrawiamy, z okrytego narzutą łóżeczka, Ciebie i Twoje maluchy:)

      Usuń
  2. narzutka prześliczna a kociak bardzo sympatyczny, pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i z kociakiem pozdrawiamy Cię serdecznie:)

      Usuń
  3. Jaka piękna narzuta! No po prostu marzę o takiej :) I nawet kolory ma świetne...bardzo dobra robota!
    Tygrysek pogłaskany :) To i ja pogłaski wysyłam dla Twojej kotki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Ja też zawsze chciałam i w końcu zrobiłam. Kolory są mocno przypadkowe, ale też mi się wydaje, że pasują:)

      Buziaki i dziękujemy za pogłaski!:))

      Usuń
  4. O ja cie kręce;))Nie mogę się napatrzeć!!!Rewelacja!Sama mam ochotę na taką narzutę,ale robiłabym ja pewnie rok.Wełnę musiałabym kupić w Polsce ,bo tutaj straciłabym majątek.Oj zrobiłaś mi smaczka;)
    Pozdrowioneczka wielgachne;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Bardzo się cieszę, że Ci się podoba. Z tą wełną to szczera prawda. Wyobraź sobie ,że ja moją mam z okresu 2 lat uzbieraną, bo za jednym razem by mnie w ogóle nie było stać nawet na zakup takiej ilości:D plus ten niebieski kolor sobie teraz z PL przywiozłam z wakacji:)

      Buziole!:))

      Usuń
  5. Nikt mnie tak nie wzniesie na wyżyny swoim profesjonalizmem, jak Ty zdolna kobieto! Z opisu jak zwykle nic nie rozumiem, a moje intuicja nie obejmuje takich cudów :( ... ale to nic, wystarczy mi popatrzeć jak TY to potrafisz :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty zawsze sprawiasz, że mi się miło robi:) Ten kwadrat to naprawdę nie jest jakiś trudny i jeśli być chciała wzór, to wbijaj na maila:)

      Buziaki!:)

      Usuń
  6. oojej, jak to pięknie wygląda! chyba opłaca się trochę namęczyć żeby wyszło takie cudo. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Opłaca się zwłaszcza, że szydełko mnie ogromnie relaksuje:)

      Pozdrowienia!:))

      Usuń
  7. taka narzuta to moje marzenie niestety nie potrafię szydełkować ale Twoja jest prześliczna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moja Ci się podoba. Może czas pomęczyć szydełkującą babcię lub jakąś ciocię?:) Ja się do tej narzuty długo zbierałam i w końcu mi się udało.

      Pozdrowienia!:))

      Usuń
  8. Narzuta jest świetna, a kociak fajnie się na niej prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna narzutka :) Co to za włóczka? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Wiesz co, to jest w zasadzie miks włóczkowy. Co miałam, wykorzystałam:)

      Usuń
  10. Muszę sobie taką zrobić ,tylko jeszcze nie wiem kiedy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to trwało sporo czasu, ale w końcu jest:)
      Buziaki!:)

      Usuń
  11. noooo na takie to i ja bym polezała ;) sliczny wzor

    OdpowiedzUsuń
  12. Zaszłam aż tutaj. Mam plan na rzecz z kwadratów. Musze się nauczyć.

    OdpowiedzUsuń
  13. witam, bardzo proszę o dokładne zdjecie kwadrata, jestem zauroczona tymi serduszkami a zatrzymałam sie na rogu w ósmym rzędzie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Gabi, Bardzo Cię przepraszam, że dopiero teraz, ale zupełnie mi umknął Twój komentarz.
      http://2.bp.blogspot.com/-HWDaRWujdSo/VrnaQzcPoCI/AAAAAAAAElg/3rqi-_X8Av4/s1600/kwadrat%2Bbabuni%2Bserca.JPG

      Pozdrowienia:)

      Usuń
  14. Piękny wzór kwadratu, ale instrukcja wykonania tragiczna. Zniechęciłam się tylko. Szkoda...

    OdpowiedzUsuń