piątek, 2 listopada 2012

Warkocz na szydełku - tutorial

Czy zastanawialiście się kiedyś, jak powstają szydełkowe warkocze? Ja jestem właśnie w trakcie tworzenia kolejnej szydełkowej kreacji i mam w niej właśnie warkocze.
Z tej okazji postanowiłam się z Wami podzielić wzorem na szydełkowy warkocz.

Jak zrobić szydełkowy warkocz:

Pracujemy na zestawie czterech oczek. Nasz warkocz wrabiamy pomiędzy słupki (dc). Robimy więc tyle słupków, ile chcemy mieć pomiędzy warkoczami. Ja mam między warkoczami jeszcze taki a'la ściągacz. W każdym razie, kiedy już mamy dowolną liczbę słupków w pierwszym rządku, to robimy kolejny rządek i zabieramy się za warkocz.
I KROK WARKOCZA: wykonujemy słupkami dwa razy nawijanymi ( trc). Mamy przed oczami cztery dziurki ze spodniego rządku słupków. Wbijamy się w naszym pierwszym słupkiem dwa razy nawijanym w trzecie oczko. Drugi słupek dwa razy nawijany robimy w czwarte oczko. Trzeci słupek podwójnie nawijany robimy w pierwsze oczko. Czwarty słupek podwójnie nawijany robimy w drugie oczko.  ( wg. rysunku)

II KROK WARKOCZA: wykonujemy słupkami (dc). Robimy nasze słupki wbijając się pod każdy z czterech słupków dwa razy nawijanych ( fp dc). Wbijamy się od prawej do lewej, po kolei. Już nic nie kombinujemy. W ten sposób powstaje splot. (wg. rysunku)

Powtarzamy naprzemiennie w każdych kolejnych rządkach I KROK i II KROK.

Życzę Wam miłej zabawy z warkoczami:)) --> VIDEO TUTORIAL TUTAJ

PEACE

22 komentarze:

  1. Miłej zabawy z warkoczami ... dla mnie to czysty sadyzm ;)))
    Nienawidzę bawić się z warkoczami, ciągle coś mieszam i druty mi wylatują ... :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha...spróbuj na szydełku, bo na szydełku jest naprawdę łatwo:) Ja w ogóle nie umiem na drutach robić. Raz jak robiłam jeszcze w podstawówce, to zamiast kwadratu mi wyszedł romb:P

      Usuń
  2. taaaaaaaaa ... to wy se szydełkujcie i róbcie na drutach a ja se popatrze ... nie mam do tego cierpliwości !!! O nie !!! Wolę se pokulać tkaniny ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. Najgorzej jest jak nie wychodzi:) np. po iluś rządkach zauważasz, że na początku zrobiłaś błąd i pruuujesz:))

    Daj pokulać!:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja w szydełowaniu czuję się znacznie lepiej niż w drutowaniu, ale do warkoczy jeszcze nie doszłam! Heh... może kiedyś mi wyjdzie coś takiego... ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja koniecznie chcę kiedyś spróbować drutów, ale póki co trzymam się szydełka. Myślałam, że warkocz to trudnego coś, ale zobacz, że właściwie wcale nie.

      Widzę Lucusia na kocyku w warkocze a jak zaczniesz śmigać ten wzór, to i dla Sama znajdzie się pledzik:D

      Usuń
  5. Dżuma nigdy nie będzie miła :(

    OdpowiedzUsuń
  6. eeee tam ;P idę coś uszyć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, no, ja oczekuję na torbę a'la patchwork:))

      A swoją drogą, to ja bym chciała umieć coś uszyć:)) Jak szyłam na maszynie u babci, to mi wychodziły fajne misiaki krzywaki:D

      Usuń
  7. też bym chciała umieć szyć... ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha...no tak, że niby te wszystkie śliczności u Ciebie, to kto uszył, co?:)

      Usuń
    2. ja nic nie wiem. naprawdę. a kto u CIebie szydełkuje? Twoje rączki szanowne, a u mnie kto szyje? maszyna! :)))

      Usuń
    3. Ja mam magiczne szydełko:D

      Usuń
  8. Kurcze, tyle rzeczy już chciałabym wykonać a Ty mi dodajesz kolejną do listy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Że niby mam działanie inspirujące do działania?...czy jakoś tak:)) W każdym razie bardzo mi jest miło, że mogłam cosik dodać do Twojej listy:))

      Usuń
  9. Jak to wszystko co sobie zaplanowałam w końcu zrobię to będę na prawdę szczęśliwa. Chciałabym umieć tak szydełkować jak Ty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam w takim razie kciuki za Twoje plany a z tym szydełkowaniem, to naprawdę nie jest aż tak trudno i trochę praktyki a zobaczysz, jak będziesz śmigać!:))

      Usuń
  10. Ja z szydełkowych wzorów umiem tylko słupki i półsłupki, może czas nauczyć się czegoś nowego i zmajstrować sobie jakiś szaliczek na zimę ? :) Dziękuję za miłe słowa :)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak umiesz słupki i półsłupki, to właściwie umiesz wszystko, co potrzebne do szydełkowania, bo dalej to już naprawdę tylko kwestia ilości nawinięć na szydełko:)) Szaliczek z buziami Roszpunek:)))

      Pozdrowienia!

      Usuń
  11. Ach - ileż razy myślałam o tym czy można zrobić warkocze na szydełku, bo na drutach to wiem, ale nie umiem ;) a tu proszę! Dzięki za tę instrukcję :)) na pewno zastosuję w następnej robótce :) w razie czego będę pytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się przydaje tutek:)

      Ja na drutach też warkoczy nie umiem:)) W ogóle nie umiem na drutach robić:)

      Z pytaniami wal śmiało:)

      Usuń