wtorek, 3 grudnia 2013

Szydełkowa choinka + gwiazdka - wzór

Szydełkowa bombka w kształcie choinki skradła moje serce i muszę się z Wami podzielić fantastycznym wzorem, który pochodzi z Crochet World Magazine.

Do wykonania choinki potrzebujemy kordonek i drobne szydełko np.1,3mm.





Szydełkową choinkę można usztywnić, ale nie trzeba. Moja choinka bez usztywniania trzyma się całkiem nieźle.





Wzór szydełkowej choinki:

PO KROKU 1. PRACUJEMY TYLKO NA OCZKACH TYLNYCH (BLO), chyba że instrukcja mówi co innego.

(Film instruktażowy- Jak szydełkować oczka tylne (back loops))

Drzewko:
1. Ł3, 7sł w trzecie oł od szydełka, os ze szczytowym ze zrobionych na początku oł. (8)

2. Ł4 (jako pierwszy sdn -słupek dwa razy nawijany), sdn w to samo oczko co ł4, 2sdn w każde oczko na około, os ze szczytowym ze zrobionych na początku oł. (16)

3. Ł4, 2sdn w następne oczko, *sdn w następne oczko, 2snd w następne oczko* na około, os ze szczytowym ze zrobionych na początku oł. (24)

4. Ł4, sdn w następne oczko, 2sdn w następne oczko, *sdn w następne dwa oczka, 2sdn w następne oczko* na około, os ze szczytowym ze zrobionych na początku oł. (32)

5. Ł4, sdn w następne dwa oczka, 2sdn  w następne oczko, *sdn w następne trzy oczka, 2sdn w następne oczko* na około, os ze szczytowym ze zrobionych na początku oł. (40)

6. Ł4, sdn w następne 3 oczka, 2sdn w następne oczko, *sdn w następne cztery oczka, 2sdn w następne oczko* na około, os ze szczytowym ze zrobionych na początku oł. (48)

7. Ł4, sdn w następne 4 oczka, 2sdn w następne oczko, *sdn w następne pięć oczek, 2sdn w następne oczko* na około, os ze szczytowym ze zrobionych na początku oł. (56)

8. Przerabiamy to okrążenie już nie tylnymi oczkami (blo), ale normalnie i robimy os na około w każdym z oczek, zakończamy i ucinamy nitkę.

Dolne gałązki:
Nasze drzewko trzymamy do góry nogami i dołączamy nowy kordonek do nieprzerobionej niteczki z któregokolwiek oczka w piątym okrążeniu.

1. Ł3 (jako pierwszy słupek), sł w każdym oczku na około, os ze szczytowym ze zrobionych na początku oł.

2. Pracujemy nie na tylnych oczkach a normalnie: Ł4 (jako pierwszy słupek i oł), *sł w następne oczko, ł1* na około, os ze szczytowym ze zrobionych na początku oł.

3. Pracujemy nie na tylnych oczkach a normalnie: *Ł5, os w 3oł od szydełka, ł2, płs w następny słupek, ł4, os w trzecie oł od szydełka, ł1, os w następny słupek* na około, os w to samo oczko co początkowe ł5, zakończamy.

Środkowe gałązki:
Nasze drzewko trzymamy do góry nogami i dołączamy nowy kordonek do nieprzerobionej niteczki z któregokolwiek oczka w trzecim okrążeniu.
1-3. Przerabiamy tak samo jak 1-3. dolnych  gałązek.

Górne gałązki:
Nasze drzewko trzymamy do góry nogami i dołączamy nowy kordonek do nieprzerobionej niteczki z któregokolwiek oczka w pierwszym okrążeniu.

1. Ł3, sł w to samo oczko co ł3, 2sł w każdym z oczek na około, os ze szczytowym ze zrobionych na początku oł.

2-3. Przerabiamy tak samo jak 2-3 dolnych gałązek

Gwiazdka:
1. Ł2, 10płs w drugie oł od szydełka, os z początkowym płs (10)

2. *Ł4,psł w drugie oł od szydełka, płs nawijany w następne oł, sł w następne oł, pomiń 1płs, os w następny płs* 5 razy, zakończamy, zostawiając dłuższą nitkę, którą wykorzystamy do doszycia gwiazdki do choinki.


Co myślicie o takiej szydełkowej ozdobie choinkowej?

Powiesilibyście choinkę na choince?:)



PEACE

48 komentarzy:

  1. Fajnie wygląda! Teraz zrób zieloną i dekoracja jak z bajki :)))
    Serdecznie pozdrawiam - H.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) i jeszcze mogłabym dać malusieńkie koraliki jako bombki:))

      Pozdrowienia!:))

      Usuń
  2. No i bomba;)))Sama chciałam zrobic choinkę na szydełku,ale nie mam juz weny do tych świątecznych ozdób.Moim zdaniem nie musisz robić drugiej,taka jasna jest śliczna,doszyj perełki,albo koraliczki i będzie jeszcze piękniej;)
    Buźki;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)) To jest ośnieżona choinka:D Na bromelii już będzie wiele kolorów i tak mi się zamarzyła właśnie biała choineczka. Koraliczki pewnie się pojawią, jak mi minie leniuszek:D Kurcze, mam nadzieję, że delikatne listki mojej roślinki zniosą te wszystkie ozdoby.
      Mnie się podoba wszystko z ozdób, co do tej pory pokazałaś i nie wygląda naprawdę, że już nie masz sił twórczych:)

      Buźki!:))

      Usuń
  3. Przecudna choineczka!!! Wspaniale się prezentuje i wykonana rewelacyjnie! Bardzo mi się podoba!
    Chętnie skorzystam z opisu.Cieplutko pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Właśnie robię drugą na prezent:)) Częstuj się opisem oczywiście. Wiem, że Twoje choineczki będą wspaniałe!
      Uściski!:))

      Usuń
  4. No, i znowu precjozum! Pewnie, że powiesiłabym na choince, śliczna bombka :)
    Pozdrawiam,
    Inka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczerwieniłam się:)) Strasznie się cieszę, że Ci się podoba:)
      Pozdrowienia!:))

      Usuń
  5. Śliczna choinka. Piękna ozdoba świąteczna. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Bardzo mi się spodobało, że nie muszę usztywniać:))
      Pozdrowienia!:)

      Usuń
  6. Choineczka jest przecudowna! Niestety nie dam rady jej wykonać, a szkoda... ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję:) Wiem że na pewno możesz uszyć genialną choinkę:)

      Usuń
  7. Dzięki za opis. Chętnie z niego skorzystam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę i cieszę się, że się przyda:)

      Usuń
    2. Czy mogę otrzymać wzór graficzny z góry dziękuję. Pozdrawiam ☺

      Usuń
    3. Niestety nie mam wzoru graficznego. Pozdrowienia!:))

      Usuń
  8. No cóż ja tu mogę powiedzieć... Piękna!! :))) Zdolna bestyjka z Ciebie! :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej hej, to ja Jasiulowa, zgadnij dlaczego do Ciebie piszę :-D. Taaaaaaaaak, poproszę o Twój adres i na Mikołajki przywędruje do Ciebie wielorybek kwiatkowy,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jejku!!! STRASZNIE się cieszę:D Nie mogę uwierzyć aż!:))))) JEJKUUU:D

      Usuń
  10. Choinka jest przepiękna! Powtórzę się, ale naprawdę masz do tego talent :) Nie powstydziłabym się takiej ozdoby, a nawet ustawiłabym ją na honorowym miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Miniaturowa choinka będzie właśnie jedną z moich ulubionych ozdób:)

      Buziaki!:))

      Usuń
  11. na święta jak znalazł! pięknie wygląda:) szkoda, że nie mam talentu do takich rzeczy:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Oj, ale za to masz inny wspaniały talent:)

      Usuń
  12. nie no teraz to już oniemiałam :D jest prześliczna :D Ty to zdolniacha jesteś i wymachujesz tym szydełkiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję i przesyłam uściski:))

      Usuń
    2. moja choinka cała jest w gwiazdkach szydełkowych robionych przez Mamę :)
      musisz swoją pokazać jak będzie :)

      Usuń
    3. Pokażę, a ja chcę zobaczyć Twoją koniecznie:)

      Usuń
  13. Ale ładna! Jestem pod wrażeniem...choinka pięknie się prezentuje. Już ja dla niej znalazłabym miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Powolutku osiągam chyba limit ozdób dla mojej prowizorycznej choinki:)

      Usuń
  14. Szydełko to dla mnie abstrakcja, poza prymitywnymi kwiatkami nic nie umiem zrobić, więc Twoja choinka powoduje opad szczęki u mnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ona nie jest trudna. Jeśli władasz trochę szydełkiem, to myślę, że dałabyś jej radę:)

      Usuń
  15. Świetna choinka :) Dzięki za opis! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i bardzo proszę:) Miłego szydełkowania:))

      Pozdrowienia!:)

      Usuń
  16. To ja się dołączę do zachwytów! Szkoda, że głowy nie mam do liczenia, gubię się od pierwszych oczek:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) To z dowolną ilością oczek będzie choinka mocno freestylowa:)

      Uściski!:))

      Usuń
  17. Cudna, z radością powiesiłabym ją na choince:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Super pomysł z tą choinką, jeszcze czegoś takiego nie widziałam :)
    Pozdrawiam
    M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja właśnie bardzo się zachwyciłam:)

      Pozdrowienia!:))

      Usuń
  19. Przepiękna choinka :) Że ją dopiero dzisiaj odnalazłam :( Ale do świąt powinnam zdążyć zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękna choineczka, fajny i czytelny schemat tylko co znaczą Ł4, Ł3 itd 🤔

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ł-łańcuszek, oł- oczko łańcuszka, sdn-słupek dwa razy nawijany, płs- półsłupek, os- oczko ścisłe
      Pozdrowienia:)

      Usuń
    2. I wszystko jasne😀, dziękuję bardzo ❤️.

      Usuń
    3. Bardzo proszę, cieszę się, że mogłam pomóc:)

      Usuń