środa, 21 listopada 2012

Usztywniamy robótkę- DIY - zrób sobie usztywniacz

Zbliżają się Święta i pewnie już zaczynacie przygotowywanie dekoracji. Wśród szydełkowych dodatków królują oczywiście szydełkowe śnieżynki, które każdy może zrobić. Wzorów w sieci są dziesiątki, ale śnieżynek nie wystarczy wyszydełkować i zawiesić.
Szydełkowe śnieżynki są delikatne i zwijają się łatwo. Potrzebne jest im usztywnienie.

Można użyć do usztywnienia tradycyjnego krochmalu ze sklepu, ale można spróbować także innych sposobów. Jest ich całkiem sporo i niektóre z nich postanowiłam Wam opisać.
Oto usztywniacze do robótki, które możecie zrobić sami przy użycia składników z gospodarstwa domowego:

KLEJ Z WODĄ - Możemy zmieszać z wodą biały klej w proporcjach 1:1

LAKIER DO WŁOSÓW- Psikamy lakierem naszą pracę:) Efekt uzyskujemy natychmiastowy i jest to metoda do lekkiego usztywnienia np. właśnie śnieżynek.

CUKIER Z WODĄ- Mieszamy z wodą cukier w równych proporcjach i zagotowujemy. ( Cukier przyciąga jednak robaczki i dlatego ten sposób nie przemawia do mnie)

MĄKA KUKURYDZIANA Z WODĄ- Mieszamy dokładnie z wrzątkiem mąkę kukurydzianą (Podobno  można zmieszać mąkę z zimną wodą i zagotować mieszankę po czym ostudzić, ale moim zdaniem nie trzeba i wystarczy wymieszać mąkę z wrzącą wodą do uzyskania dość gęstej, przezroczystej papki)

KLEJ DO TAPET- Mieszamy z wrzącą wodą do uzyskania papki (Podobno można również zagotować całość)

MĄKA ZIEMNIACZANA Z WODĄ- Mieszamy niedużą ilość mąki ziemniaczanej z wodą i zagotowujemy (powstaje nam krochmal)

Jak ukształtować naszą pracę?
Możemy skorzystać z jakiejkolwiek powierzchni, w którą wejdą szpilki i potrzebujemy również foliowej torebki oraz szpilek.

Foliową torebkę układamy na naszej powierzchni. Na folii rozpinamy naszą pracę. Jeśli lubimy, aby wszystko było równiutko, to w przezroczystą torebkę foliową wkładamy kartkę w kratkę. Ta kartka pomoże nam napiąć równo naszą robótkę.


PEACE





8 komentarzy:

  1. Zobaczyłam "Usztywniamy" i się zainteresowałam :)
    ja nie umiem tych śnieżynek :(
    ale usztywnię gwiazdki :)
    Dzięki
    Buziaki :**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) Ja zrobiłam jedną śnieżynkę i właśnie ją usztywniam i renifera filetowego. Pochwal się gwiazdkami, jak już się usztywnią i koniecznie powiedz, którą metodą usztywniasz. Bardzo jestem ciekawa, bo ja póki co uskuteczniam mąkę kukurydzianą:))

      Buziaki:))

      Usuń
  2. Ja coś o tym cukrze słyszałam kiedyś, ale faktycznie to nie koniecznie jest najlepszy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno usztywnianie na cukier to jest stara bardzo metoda, ale tak sobie pomyślałam, że to musi być dla osób, które się nie boją robaczków:))

      Usuń
  3. Miło mi poznać :)
    Pozdrawiam
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również:))

      Pozdrowienia dla Ciebie i rodzinki!:))

      Usuń
  4. Dziękuję za udział w Candy i zapraszam częściej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie, bo jakże tu się oprzeć reniferom?:)

      Zaglądać oczywiście będę:))

      Pozdrowienia!:)

      Usuń