czwartek, 21 listopada 2013

Szydełkowy dzwonek na choinkę

Sezon na szydełkowe ozdoby choinkowe uważam za otwarty:) Śnieg zdaje się wisieć w powietrzu, a więc sceneria sprzyja świątecznym działaniom twórczym.

Dotychczas na blogu pojawiły się następujące świąteczne wzory:
- Szydełkowy reniferek stojący (filet - metoda okienkowa)
- Szydełkowy renifer skaczący (filet - metoda okienkowa)

Teraz czas na szydełkowy dzwoneczek, który może być bardzo fajną ozdobą choinki. Nic nie stoi także na przeszkodzie, aby takim delikatnym dzwoneczkiem cieszyć się przez cały rok.


Dzwoneczek robimy z kordonku, na szydełku niewielkich rozmiarów. Ja użyłam szydełka 1,3mm.








sł- słupek, płs- półsłupek, pn- półsłupek nawijany, spn - słupek podwójnie nawijany, ł - łańcuszek, oł - oczko łańcuszka, os- oczko ścisłe

Dzwonek:
Ł 6. OS z 1oł i tak formuje się okrąg.
Okrążenie 1: Ł 5 (liczy się jako pierwszy słupek podwójnie nawijany i jedno oł), * spn w okrąg, ł 1. Powtarzamy od * jeszcze 18 razy.
Łączymy os w  4te oł z pięciu oł. (20 przestrzeni)

Okrążenie 2: Ł 2 -jako pierwszy półsłupek nawijany, * pn w następną przestrzeń z ł 1, pn w następne spn. Powtarzamy od * dookoła ,robimy ostatni pn w ostatnią pozostałą przestrzeń z ł 1 i łączymy os z  ł 2.

Okrążenie 3: Ł 3 jako pierwszy sł, sł w to samo oczko co łączenie, ł 3, płs w górę ostatniego sł (powstaje pierwsza pikotka), ł 3, płs w trzecie oł od szydełka (powstaje druga pikotka), sł w to samo oczko co łączenie, ł 3, płs w górę ostatniego zrobionego właśnie sł (powstaje trzecia pikotka), * omijamy 3 pn, w następny pn robimy (2 sł, ł 3, płs w górę ostatniego zrobionego sł, ł 3, płs w trzecie oł od szydełka, dalej 1 sł, ł 3, płs w górę ostatniego słupka). Powtarzamy od * dookoła. Pomijamy ostatnie trzy pn, oczkiem ścisłym łączymy się z czubkiem ł 3 zakończamy  (10 grup).

Okrążenie 4: Os dołączamy kordonek do środkowej pikotki z obojętnie której grupy, ł 1, płs w tej pikotce, * ł 5, pomijamy następne 2 pikotki, płs w centralnej pikotce następnej grupy. Powtarzamy od * dookoła
(zaczyna powstawać czasza dzwoneczka), kończymy robiąc ł 5, łączymy os z pierwszym płs.

Okrążenie 5: Ł 6 ( liczy się jako pierwszy sł i jako ł 3), płs pośrodku  ł 5, ł 3, sł w następnym półsłupku *
ł 3, pułsłupek pośrodku następnych  ł 5, ł 3, słupek w następnym półsłupku. Powtarzamy od * dookoła, robimy ostatnie 3 oł ,łączymy os z  trzecim oł z of ł 6.

Okrążenie 6: Ł 9, sł w następnym słupku, * ł 6, słupek w następnym słupku. Powtarzamy od * dookoła, robimy ostatni ł 6, łączymy os w trzecim oł z ł 9.

Okrążenie 7: Ł 6, płs w następnej przestrzeni z ł 6, * ł 3, sł w następnym słupku, ł 3, płs w następnej przestrzeni z ł 6. Powtarzamy od * dookoła, robimy ostatni ł 3, łączymy os z trzecim oł z ł 6.

Okrążenie 8: Ł 3 (jako pierwszy sł)for first dc, w to samo łączące oczko robimy (1 sł, ł 2, 2 sł) -powstaje pierwsza muszelka, *w następnym płs robimy V-szew (łączenie dołem) z (1 sł, ł 2, 1 sł), w następnym sł robimy muszelkę z (2 sł, ł 2, 2 sł). Powtarzamy od * dookoła, kończymy V-szwem w ostatnim płs, potem łączymy os z ł 3 (Powstało dookoła 10 muszelek i 10 V-szwów).

Okrążenie 9: Os w następny słupek i jeszcze jedno os do przestrzeni  z ł 2, ł 1, płs w to samo miejsce, * ł 3, płs w przestrzeń ł 2 z następnego V-szwu, ł 3, płs w przestrzeń ł 2 z następnej muszelki. Powtarzamy od * dookoła, robimy ostatni ł 3, łączymy os z pierwszym płs.

Okrążenie 10: Ł 7, sł w następny płs, * ł 4, sł w następny płs. Powtarzamy od * dookoła, robimy ostatni ł 4, łączymy os z trzecim oł z ł 7.  (20 przestrzeni).

Okrążenie 11: Ł 7, sł w 4 oł od szydełka, sł w oczko łączące dla tego okrążenia, * w następnym słupku robimy (1
sł, ł 4, sł w 4 oł od szydełka i 1 sł). Powtarzamy od * dookoła, łączymy os w trzecie oł. Zakończamy



Serce dzwonu:
Zaczynamy ł 2.
Okrążenie 1:  6 płs w 2 oł od szydełka. Od teraz pracujemy tylko na oczkach tylnych (bl/ blo) każdego półsłupka.

Okrążenie 2:  2 płs iw każdy słupek. Nie łączymy okrążeń.

Okrążenie 3:  (2 płs w następny płs, 1 płs w następny płs) dookoła.

Okrążenie 4-5: Płs na około.

Okrążenie 6: Wypuchamy serce dzwonu i gotowi jesteśmy do zamknięcia, a więc zmniejszamy dookoła, przerabiając po dwa płs jako jeden. Dorabiamy łańcuszek.

VIDEO TUTORIAL DLA BLO-BL- OCZKA TYLNE

DOMOWE SPOSOBY USZTYWNIANIA ROBÓTEK

Moje serce dzwonu powstało inaczej niż we wzorze i składa się po prostu z dwóch obrobionych koralików, a między nimi jest tuba z półsłupków.

Szydełkowy dzwoneczek został usztywniony mieszanką z mąki kukurydzianej i gorącej wody z dodatkiem soli. Po namoczeniu i odciśnięciu nałożyłam go na pacynkę z folii aluminiowej i foliowych torebek (torebki foliowe zostały zwinięte w pożądany kształt i owinięte folią aluminiową).



Myślę, że jako serce tego dzwoneczka fajnie wyglądałby także zawieszony na kordonku kryształek lub jakiś koralik, który odbija światło. Z braku elementów odbijających światło, u mnie są takie stare koraliki z drewna. Kombinować można dowolnie i na pewno Wasze dzwoneczki będą super.



Wzór jest mniej więcej tłumaczeniem z języka angielskiego (zrezygnowałam z ostatniego kroku czaszy dzwonu)  i nie koresponduje on z obrazkiem, który dany jest w angielskim oryginale.
Dzwoneczek z tego wzoru tak naprawdę wygląda tak, jak na moich zdjęciach...z wyjątkiem serca dzwonu.


Czy Wy robicie już ozdoby choinkowe?

Jak w tym roku będzie wyglądała Wasza choinka?





PEACE

35 komentarzy:

  1. śliczny ten dzwonek, ja też muszę zacząć dziergać jakieś ozdóbki szydełkowe ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Mnie jakoś tak wzięło przez pogodę:))

      Pozdrowienia!:)

      Usuń
  2. Śliczny dzwonek :) Faktycznie, błyszczący koralik mógłby też ładnie wyglądać :)
    Ja w tym roku też robię trochę ozdób świątecznych, ale pewnie i tak wszystkiego co sobie zaplanowałam nie wykonam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) No właśnie żałowałam, że nie miałam jakiegoś takiego jak np. w żyrandolach są. Czekam na Twoje ozdoby, a najbardziej na te reniferskie:))

      Buziaki!:)

      Usuń
  3. Dzwoneczek jest cudny! Podziwiam Twoje umiejętności! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i jest mi strasznie miło:)

      Pozdrowienia!:))

      Usuń
  4. Prześliczny,podoba mi się kolor;)Ja kilka lat temu narobiłam masę tych dzwonków i cała choinka była w szydełkowych ozdobach,dzwonkach,aniołkach i gwiazdkach.Ja do usztywniania używam syropu z wody i cukru.Trzyma się rewelacyjnie przez lata.
    Moja choinka bedzie taka jak w zeszłym roku,quillingowa;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten kolor to farbowanie kawą i malowanie farbą akrylową:) Ta choinka musiała być spektakularna! Daj foto quiltingowej, jak już ubierzesz, bo bardzo jestem ciekawa:)

      Buziaki!:)

      Usuń
  5. Śliczny, nie wiem czy uda się zrobić, będę próbowała. Podziwiam dokładność Twojego wykonania. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i wiem że Ci się uda, bo nie takie rzeczy robisz:)

      Pozdrowienia!:))

      Usuń
  6. prześliczny dzwoneczek :D

    moja niestety ma tylko 40 max centymetrów, ale za to prawie cała w szydełkowych ozdobach od Mamy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Ja będę w tym roku ubierać moją bromelię:) Mam nadzieję, że się pochwalisz u siebie na blogu fotkami tej choinki, co?:)

      Buźka!:))

      Usuń
  7. Jest przepiękny, naprawdę zdolna bestyjka z Ciebie :))
    U mnie z roku na rok choinka coraz mniejsza, bo już nikomu nie chce się jej ubierać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu:) Hihi, u mnie będzie niewielka też, bo bromelia mi się tylko trochę rozrosła, a to właśnie ją będę ubierała:D

      Buziaki!:)

      Usuń
  8. Dzwoneczki szydełkowe bardzo popularne, ale takiego z sercem jeszcze nie widziałam! Śliczny! Ja też się powoli biorę za ozdoby, szukam inspiracji, zbieram materiały. Na razie powstaje lista ... zobaczymy co uda się z niej zrealizować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zapomnij się podzielić poczynaniami u siebie na blogu, bo śledzę i podziwiam:)

      Pozdrowienia!:))

      Usuń
  9. Prześliczny dzwonek!!!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Koronkowa robota :)
    Podziwiam, dla mnie to czarna magia...
    Pozdrawiam,
    Inka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Bardzo mi miło. Szydełko to tylko kwestia wprawy:)

      Przesyłam uściski!:))

      Usuń
  11. Lovely ! Perfect for the Christmas tree !
    Thanks for the visit !
    Have a nice weekend !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you:) I'll definetely hang it tho this year my bromelia plant is going to stand for a Christmas tree:D
      Have a nice weekend too:))

      Usuń
  12. Niesamowity dzwoneczek, zakochałam się w nim bo jest naprawdę bardzo piękny i delikatny. Gratuluję umiejętności. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i bardzo mi takimi słowami sprawiasz przyjemność:)

      Pozdrowienia!:)

      Usuń
  13. Piękne dzwoneczki!! aż Ci zazdroszczę, mnie chyba nie uda się nic zrobić w tym roku:( Miłego dnia, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Ja muszę coś zrobić, bo nie mam w ogóle ozdób choinkowych:)) Pierwszy raz będę ubierała choinkę we Francji.

      Pozdrowienia!:)

      Usuń
  14. Thank you:) I'd definetely enter the giveaway but I have no lookbook:(

    OdpowiedzUsuń
  15. Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Właśnie rozpędem zabrałam się za niebieskie śnieżynki:D

      Usuń
  16. Może spróbuję zrobić taki dzwonek, bo w tym roku potrzebuję zrobić własnoręczne prezenty :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepiękny dzwoneczek :) czarujesz ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo pomysłowe, ja to bym pewnie namotała i wyszło by jedno, wielkie g... ;/ Ale tobie swietnie się to udało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Wiesz co, na początek, to rzeczywiście może nie wyjść dzwonek, ale jak zaczniesz od kółek w ramach wprawki, później na przykład kwiatki, to rączka Ci się wprawi i różne robótki będą wychodzić:)

      Uściski!:))

      Usuń