czwartek, 31 października 2013

☞ Szybki, domowy poradnik halloweenowy

Spędzacie Halloween w domu? Oto pomysły na domowe, halloweenowe rozrywki:

☠ Co obejrzeć?

FILMY:

-Halloween ( dla miłośników slasherów) - Night of the Living Dead ( ♥ZoMBiE ClaSsiC♥ ) - The Happening (fala samobójstw powodowana przez pyłki roślin) - They Live (kosmicznie zabawny i z przesłaniem)

SERIALE:

-The Walking Dead (♥Zombie♥) - The Stand (mini serial na podstawie Stephen'a King'a) - Tales from the Crypt ( szereg krótkich i strasznych opowiadań:))

☠ W co pograć?

- Resident Evil ( ♥ Zombie survival ♥) - Sanitarium ( przygodówka horrorystyczna ) - Alone in the Dark (oparta o twórczość Lovecraft'a gra z duchami i logicznymi zagadkami)


☠ Co poczytać?

- 'Wyklęty' (Graham Masterton) - 'Zagłada domu Usherów' ( Edgar Alan Poe) - 'Zew Cthulhu' (H. P. Lovecraft)


☠ Co przekąsić?

-Żelki dżdżownice - Halloweenowe jabłuszko - Straszne kanapki



















☠ Co ubrać?

Diabeł tkwi w dodatkach ...:)


















Halloween ma swoich przeciwników i zwolenników. Ja osobiście nie widzę w Halloween nic złego. Niektórzy twierdzą, iż to święto przeszkadza w refleksjach na temat życia i śmierci. Mnie nie przeszkadza i Święto Zmarłych (tudzież Wszystkich Świętych) nie jest dla mnie okazją do opłakiwania, tych którzy odeszli, ale do wspominania ich. W moim pojęciu świata  Święto Zmarłych nie kłóci się z Halloween. Korzystam z tradycji i zwyczajów, które uważam za wnoszące coś pozytywnego do mojego życia.
Halloween to dla mnie miła i wesoła odskocznia od codzienności, a Święto Zmarłych jest okazją do spotkań przy grobach, zacieśniania więzi z żywymi i podtrzymywania pamięci o ludziach, których już wśród nas nie ma.

PEACE

17 komentarzy:

  1. Zgadzam się z Tobą w 100% co do 'Halloweenowej tradycji', też mi to w niczym nie przeszkadza. Świetne aranżacje i pomysły. Bardzo mi się podoba jabłko i pomysł aby zgrać w Tales from the Crypt - muszę wypróbować. Ja bym dodała jeszcze grę 'Czarne historie', która Ci bardzo polecam. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Tales from the Crypt to jest serial. Pamiętasz kościotrupka, który wprowadzał do mini opowiadań? Stare to już jest, ale nieraz sobie zapuszczam:)) Przeczytałam sobie o tej grze 'Czarne Historie' i wygląda bardzo zachęcająco. Nie miałabym jednak z kim zagrać:(( Szkoda, że mój luby tak kiepsko kuma po polsku:/ Pozdrowienia!:))

      Usuń
  2. Ja nie świętuję halloween, bo nikt w moim otoczeniu tego nie robi, więc nie mam z kim ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim otoczeniu też nikt nie świętuje, tylko ja sobie coś tam organizuję:)) We Francji ludzie raczej nie halloweenują zbytnio:)

      Usuń
  3. haha świetny poradnik! Mój przepis na dzisiaj to American Horror Story :)
    supcarolyn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:D Oglądałam ten serial i bardzo mi się podobał:))) Miłego patrzenia!:)

      Usuń
  4. The Walking Dead ciągle patrze;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też:) Z niecierpliwością czekam na każdy nowy odcinek:)) Kurcze wiedziałam, że to Carol z tymi chorymi:D

      Buziaki!:)

      Usuń
  5. Ja osobiście Halloween nie obchodzę, ale nie przeszkadza mi to święto :)
    W święto zmarłych lubię patrzeć na pięknie oświetlone groby, a że w moim mieście jest trzeci co do wielkości cmentarz w europie to jest co oglądać :)
    Pomysł z jabłkiem super :) Gdybym miała dzieci pewnie wymyślałabym takie różne ozdoby :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na groby też lubię, ale we Francji się lampek nie stawia:)) OMG, chciałabym pójść na spacer po tym Twoim cmentarzu. chciałam mieć jakąś dekorację i jabłko akurat mi się nawinęło:D
      Buziaki:)

      Usuń
  6. Cudny blog :D
    Cudny wpis :D
    Cudne zdjęcie :D
    Wszystko jest genialne :D
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie :D

    http://wlacz-pozytywne-myslenie.blogspot.com/2013/10/motywacja.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Punkt "co na siebie włożyć" jest idealny nie tylko na halloween:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Hejka :) Trafiłam tu przez post o koniec z GFC. Nie wiesz może czy postanowili zostawić GFC czy nadal wisi nad nami groźba, że już nie będzie? :( Nawet nie wiedziałam, że można importować sobie do bloglovin. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej:) Wiesz co, sama już nie wiem, jak w końcu będzie? Wydaje mi się, że Google Plus ma zastąpić GFC, ale coś to powoli idzie i może wcale jednak się tak nie stanie:)

      Pozdrowienia!:))

      Usuń